Wydawca treści
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
- niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
- elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
- stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
- pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.
Skargę możesz złożyć do:
-
Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3. -
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie na adres:
Zakład Informatyki Lasów Państwowych
im. Stanisława Kostki Wisińskiego
05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C - przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
- przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
- doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu
- przesłać listownie na adres:
Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Nadleśnictwa Toruń zlokalizowana jest na działce 41/2 obr. 39 Toruń na ul Polnej 34 na terenie administracyjnym miasta Torunia. Przedmiotowy teren od północy ogranicza istniejąca ulica Polna, natomiast od południa wschodu i zachodu ograniczają działki budowlane – prywatne. Dostęp działki do lokalnej drogi miejskiej odbywa się poprzez istniejący wjazd w części północnej.
Budynek siedziby jak i pozostałe budynki magazynowe pochodzą z lat 70-tych XX .
W obecnej chwili trwają prace budowlane w zakresie przebudowy i rozbudowy obecnej siedziby Nadleśnictwa Toruń. Remontowana część obiektu jest podpiwniczona, oraz posiada trzy kondygnacje nad częścią piwniczną. Opisywany obiekt wchodzi w skład kompleksu budynków Nadleśnictwa Toruń. Wysokość części remontowanej od terenu do okapu wynosi 13.16, części rozbudowanej 6.46m. Konstrukcja budynku jest tradycyjna. Przy nadleśnictwie przewidziano 41 miejsc postojowych w tym 3 dla osób niepełnosprawnych. Główne wejście do budynku nadleśnictwa odbywać się będzie poprzez podjazd dla osób niepełnosprawnych prowadzony do drzwi wejściowych przesuwnych automatycznie.
Drzwi oraz przejścia w budynku posiadają wymagane prawem parametry, min. 90 cm szerokości – możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych. Drzwi oraz przejścia nie posiadają progów.
Przy klatce schodowej zamontowana zostanie platforma dla osób niepełnosprawnych. Na parterze przewidziana jest łazienka dla osób niepełnosprawnych.
Godziny, w których obiekt jest dostępny to 7:00-15:00 od poniedziałku do piątku. Budynek nie jest wyposażony w szczególne oznaczenia oraz systemy dźwiękowe, ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się wyłącznie jeżykiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
W sytuacji konieczności wstępu np. z psem przewodnikiem, budynek będzie udostępniony. W przypadku konieczności zapewnienia wsparcia tłumacza (na miejscu lub on-line) możliwe jest to po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby – termin min. 3 dni wcześniej.
Szczegóły oraz ustalanie terminów spotkań, w celu załatwienia sprawy lub jej rozstrzygnięcia, należy skontaktować się telefonicznie pod numerem 56 623 30 31 lub/i mailowo: torun@torun.lasy.gov.pl